Eleanoreriksson

Här läser ni om mitt liv och mina tankar. Mitt stora inträsse är att rida. Hoppas du fortsätter läsa min blogg så får du en kaka :)

Tips: Hoppning

Publicerad 2013-03-29 11:03:34 i

När du ska tävla i hoppning, då kan det ibland vara svårt att komma ihåg banan. T.ex när du gått banan och sen ska gå in och tävla, då kan man helt plötsligt glömma bort att t.ex byta galopp, glömma att ta ut vägarna noga, om det är på tid, att man tar en snabbare men bra vägg. Så är det alltid för mig! Men jag har en lösning...

För att jag ska komma ihåg allt lite bättre, då gör jag så här.

När jag går banan, då tänker jag alltid att, om jag är i höger varav, då går jag med mitt högra ben längre fram, som hästen när den galopperar i höger varav. Och sen kollar jag noga på banan och ser om det finns en bra och säker vägg att ta om det är på tid och om jag hittar en så nästan "styr" jag fast jag inte har en häst, och så kollar jag kanske att bokstaven F är där, då tittar jag vart jag ska och då vet hästen var jag är på vägg och så tänker jag på bokstaven hela tiden, och vips så kommer jag ihåg de.

Det är ett bra tips, kanske lite svårt att förstå i början, men man lär sig sen... Om ni vill att jag gör en video och förklarar så får ni kommentera (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela